Aktie #HaalDeWinstenTerug in Vlijmen

16 juli 2023

Aktie #HaalDeWinstenTerug in Vlijmen

Foto: Tjeerd Schoonheim / SP

Op donderdag 29 juni was SP Heusden lokaal in Vlijmen actief in de weer met de landelijke SP aktie #HaalDeWinstenTerug.

Op het plein in Vlijmen waren 5 vertegenwoordigers van de afdeling om het winkelend publiek aandacht te vragen voor de woekerwinsten die gemaakt worden in de levensmiddelenbranche (waaronder ook groothandel), met absurd hoge prijzen van boodschappen tot gevolg.

Omdat de SP vindt dat winsten die gemaakt worden niet voor een onevenredig groot deel ten goede moeten komen aan de aandeelhouders en bovendien die hoeveelheid winst onterecht en onnodig hoog is (denk aan #graaiflatie en #krimpflatie), hebben we gervaagd om met ons de petitie te tekenen om te pleiten voor het terughalen van deze winsten en maatregelen te nemen als overheid om dit soort excessieve zelfverrijking in te perken/te voorkomen.

Handtekeningen werden verzameld en flyers uitgedeeld om ons standpunt ondersteunend toe te lichten.

Dit is een kwestie die ons allemaal aangaat en waar we allemaal in meer of mindere mate last van hebben. Maar een ding is zeker: op een steeds grotere groep mensen heeft deze ontwikkeling dermate invloed dat het serieuze (financiële) stress teweeg brengt!

We hebben vele begripvolle en positieve reacties mogen ontvangen de petitie is dan ook met een beduidend aantal steunbetuigingen getekend: dank iederen, Dit kunnen we 17 september meenemen naar het PrinsjesdagProtest in Den Haag!